Niektóre strategie pozwalające na efektywną reklamę to łączenie psychologiczno-uczuciowe klienta za pośrednictwem estetyki (obrazów, muzyki, ludzi), humoru, uczuć (miłość macierzyńska, zauroczenie), opinii (ludzi sławnych lub też znanych w korzystny sposób), pokazów (testów, prób, dowodów). Znaczenie może wykorzystać trafny moment, koniunkturę w czasie odniesienia. Klient rozpoczyna zachowywać w pamięci przesłanie, gdy jest ono cały czas powtarzane - na przykład za pomocą gadżetów rodzaju technologia antybakteryjna. W reklamie wypada być szczerym, ponieważ oszustwo tworzy u kontrahentów frustrację.
Sprawia, że czuje się on nieprawidłowo i prowadzi do uczuć depresyjnych, jakie są w stanie nawet doprowadzić do samobójstwa. W odniesieniu do tego istnieje wiele przypadków, należy, więc być ostrożnym oraz uczciwym, co daje poprawniejsze wyniki. Unikalna propozycja sprzedaży głosi, że każda reklama musi dokonać rzeczowej propozycji konsumentowi. Propozycja ma obowiązek wyróżniać się od konkurencji (dominacja konkurencyjna. Musi ona być na tyle atrakcyjna, iż wpłynie na cały rynek docelowy artykułu.