Marketing zezwala na pieniężną niezależność mediów od państwa. Jednym z koronnych celów reklamy jest stworzenie popytu lub zmodyfikowanie tendencji pokupu danego artykułu czy usługi. Rozumiejąc, że przy wprowadzaniu do obrotu towaru, producent stara się poznać rynek dla każdego artykułu, reklama jest metodą komunikacji, poprzez który informacja o towarze jest przekazywana konsumentom (grupie docelowej). Reklama na ogół stara się osiągnąć tak oznaczaną USP, inaczej unique selling proposition (ponadprzeciętna propozycja sprzedaży) oraz oświadczenie jej użytkownikowi.
To może przybrać formę jedynej przymiotniki artykułu lub postrzeganej korzyści - a te możesz zaprezentować na notesy reklamowe z nadrukiem. W obliczu rosnącej konkurencji na rynku, że względu na rosnącą liczbę wymienników, co raz bardziej tworzy się budowanie marki w reklamie. Polega ona na komunikowaniu cech, które dają pewną osobowość czy też reputację fabrycznej marce. Świadczy to, że wartość danej marki odróżnia ją od rywalizacji, a jej kluczowym zamiarem jest sprzedaż produktów, aby osiągnąć znaczące przychody.