Aby praca z samochodem była możliwa, muszą znajdować się w nim dwa źródła prądu. Jednym z nich będzie silnik spalinowy wraz z akumulatorem, gdzie znajduje się syntetyczne źródło energii. Drugim będzie alternator lub ewentualnie, w starszych modelach, prądnica. Energia czerpana jest z nich naprzemienne, umożliwiając jej dostępność podczas zmiennej pracy naszego samochodu. Kiedy pobierana jest ona z silnika oraz akumulatora, prądnica lub też akumulator nie pracują.
Funkcjonuje to także w drugim kierunku. Akumulator jest odpowiedzialny ze zaopatrywanie energii samochodowym obwodom elektrycznym, kiedy silnik jest wyłączony, bądź też też prędkość obrotowa wału korbowego jest nazbyt niska, żeby uruchomiła się prądnica - znacznie więcej o akumulatorach można odkryć na Akumulator litowy LiFePO4 12v. Dlatego również w momencie rozruchu silnika wyjątkowym źródłem zasilania będzie akumulator. To on zezwala na pracę rozrusznika i układu zapłonowego, co umożliwia uruchomienie auta. Akumulator intensyfikuje także komfort podczas dłuższego postoju. To jemu zawdzięczamy szansę posłuchania radia w aucie, kiedy silnik jest wyłączony.